۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
تعداد بازدید: ۱۲۳۸۶۴۱
طبق اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری آمریکا، دیروز ساعت 11 صبح، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۳ درجه ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری زمین در شهرستان زنده‌جان هرات رخ داده است.
کد خبر: ۳۴۶۰۸

زلزله هرات تبدیل به فاجعه‌ای انسانی شد| هر لحظه به آمار قربانیان اضافه می‌شود + فیلم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جمعیت هلال احمر افغانی شمار جان‌باختگان زمین‌لرزه در هرات را ۴۰۰ نفر اعلام کرده است.

فارس نوشت: این نهاد صبح امروز (یک‌شنبه، ۱۶ مهر) با نشر آماری، شمار مصدومان این حادثه مهیب را هم صدها نفر اعلام کرده است.

جمعیت هلال احمر افغانی افزوده که ممکن است تلفات افزایش یابد. به گفته‌ این نهاد، عملیات جستجو و خارج کردن افراد از زیر آوار جریان دارد. گفته شده است که برخی روستاها از جمله «کشکک»، «سیاه آب» و «سین جو» به طور کامل تخریب شده‌اند.

پیشتر یک مقام اداره بهداشت هرات گفته بود که از زمین‌لرزه دیروز در این ولایت تاکنون ۱۷۰ جسد و بیش از هزار زخمی به بیمارستان منتقل شده‌اند.

 

 

براساس آخرین آماری که دفتر سازمان ملل برای هماهنگی کمک‌های بشردوستانه (اوچا) دیشب از تلفات زمین‌لرزه در هرات منتشر کرده، مرگ دست‌کم ۱۰۰ نفر و زخمی‌شدن ۵۰۰ نفر دیگر در هشت روستا در شهرستان زنده‌جان تأیید شده است.

گفته می‌شود که این روستاها کاملا ویران و صدها نفر زیر آوار شده‌اند.

طبق اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری آمریکا، دیروز ساعت 11 صبح، زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۳ درجه ریشتر در عمق ۱۴ کیلومتری زمین در شهرستان زنده‌جان هرات رخ داده است.

 

 

در فاصله نیم‌ساعت چندین پس‌لرزه قدرت‌مند نیز به وقوع پیوسته و این زمین‌لرزه در ولایت‌های فراه و بادغیس نیز خسارات برجای گذاشته است، اما آماری از میزان خسارات منتشر نشده است.

 قربانیان بسیاری نیز زیر آوارها مانده‌اند

در حالی که تلفات زلزله غرب افغانستان افزایش داشته است اما آمار متفاوتی از منابع مختلف به رسانه‌ها مخابره شده است.

تسنیم در اینباره نوشت: مقامات حکومتی در هرات با برگزاری نشستی اعلام کردند بیش از سه هزار خانواده در زلزله این ولایت آسیب دیده‌اند.

این مقامات در این نشست اظهار داشتند حدود 15 روستا در شهرستان «زنده جان» ولایت هرات نیز ویران شده است.

گفته می‌شود هنوز قربانیان بسیاری نیز زیر آوارها مانده‌اند.

مقامات محلی در هرات نیز می‌گویند شهرستان‌های دیگری مانند «کهسان»، «غوریان» و «رباط سنگی» ولایت هرات نیز در این زلزله آسیب دیده‌اند.

از سوی دیگر، مقامات ریاست مبارزه با رویدادهای طبیعی هرات نیز اعلام کرده است تاکنون بیش از دوهزار  نفر در پی این زلزله جان باخته‌اند.

«عبدالواحد ریان» رئیس بخش مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ حکومت افغانستان در گفتگو با یک رسانه افغان مدعی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

 
برچسب ها: قره باغ جمهوری انحلال ارمنی
ارسال نظر
آخرین اخبار